De steden Swalmen-Roermond en Marktredwitz vieren in het weekend van 3 t/m 6 oktober het 20 jarig jubileum van het stedenpartnerschap.

Op donderdagavond 3 oktober om 20.00 uur wordt er ter gelegenheid van het 20-jarig jubileum van het stedenpartnerschap tussen Swalmen – Roermond en de Duitse stad Marktredwitz een boom geplant in het Matthieu Cordangpark langs de Rijksweg in Swalmen en hierbij een plaquette onthuld.

Op vrijdagmorgen gaat het gezelschap uit de partnerstad op bezoek bij “De weerstand”

Op vrijdagavond 4 oktober vindt de officiële jubileumviering plaats in de tuinzaal van de gemeentehuis in Roermond. Deze viering is alleen toegankelijk voor genodigden via uitnodiging van de Gemeente Roermond

Op zaterdagmorgen gaat het gezelschap uit de partnerstad met een rondvaart over de maasplassen.

Op zaterdagavond 5 oktober vindt er een jubileumconcert plaats in gemeenschapshuis De Robijn, aanvang 19.30 uur. Dit jubileumconcert is met medewerking van Gemengd Koor A Capella Swalmen en Marktredwitzer Blasmusik.